Hver reklamefilm starter med en ide, og som ekte filmskapere streber vi hele tiden etter å skape originalt innhold som treffer målgruppen med et tydelig budskap.
Vi blir inspirert av mangfoldet og ambisjonene til våre kunder og blomstrer når vi dykker inn i universet av muligheter. For å formidle dine historier best mulig, prøver vi hele tiden å fornye oss ved å eksperimentere med visuelle språk som kombinerer film, design og animasjon – uansett format, varighet eller plattform.
Broomstick har base på sørlandet, men jobber med kunder over hele landet. Vi strekker oss langt, og reiser enda lengre for å skape din beste reklamefilm. Vi skreddersyr produksjonen til hvert prosjekt med fokus på kvalitet i alle ledd, fra storyboard til ferdig produkt.
En reklamefilm bør kunne leve i flere år, og vi elsker å stå for ideen bak filmen, men jobber også med ferdig polerte ideer fra andre byråer og produksjonsselskap. Du involverer deg altså så mye som du ønsker selv. Uansett vil du få en god opplevelse, og en reklamefilm fra perfeksjonister med øye for både detaljer og helhet.
Om nødvendig kan vi skalere opp produksjonen med bistand fra våre faste samarbeidspartnere i noe som har utviklet seg til et betydelig nettverk av produksjonsselskaper og frilansere.
Hva er reklamefilm?
Film er en grunnleggende form for reklame som brukes til å formidle et budskap og effektivt markedsføre egenskapene til et produkt eller en tjeneste med en spesifikk demografi som målgruppe.
Hensikten med en reklamefilm, er å gjøre det nye kjent, og det kjente nytt.
Reklamefilmer informerer oss om nye ting som kan være av interesse for oss, eller minne oss på noe vi kanskje har glemt. Det kan være en ny sjokolade, men det kan også være en livsviktig kunngjøring om folkehelsen.
Vi elsker å skape unike bilder med forskjellige verktøy og teknikker, men for at en reklamefilm skal fungere optimalt er det like viktig at filmen har en historie. En film kan være imponerende å se på, men for at publikum skal få en tilknytning til budskapet må den fortelle en historie, og helst en de ikke har hørt hundre ganger før.
Hvorfor er reklamefilming viktig?
Kraften til en enkel historie går langt utover å bare formidle fakta. Gjennom historier deler vi lidenskaper, frykt, vanskeligheter og gleder som danner fellesskap med andre mennesker som gir oss grunn til å opprette kontakt og starte en dialog. Å fortelle historien til din merkevare vil umiddelbart hjelpe deg med å skille deg fra konkurrentene. For historien din er det som gjør deg annerledes, og den vil hjelpe potensielle kunder med å stole på deg, og investere i deg. Historien din vil motivere dine ansatte og skape begeistring for bedriftens formål og verdier. Den kan åpne øyne for hvordan innsatsen deres påvirker kundene eller samfunnet, og hvordan bedriften din utgjør en forskjell.
For noen vil en god salgspitch være alt som skal til for å bli konvertert til en kunde. Mens for mange er det kraften i en mektig historie som skyver dem over kanten, overbeviser dem, og trekker dem tilbake hver gang de trenger dine tjenester.
Reklamefilm er det mest effektive mediet for å skape merkevarebevissthet blant folk. Det er grunnen til at de fleste selskaper fremdeles velger film fremfor alternative medier i sin markedsføring. Vi tilpasser produksjonen etter behov og utnytter den brede erfaringen og individuelle kompetansen for å skape cinematiske opplevelser som engasjerer ditt publikum.
Hvem trenger reklamefilm?
Hver bedrift og organisasjon har en historie å fortelle. Disse historiene danner grunnlaget for hvordan vi tenker om dem og samhandler med dem. En reklamefilm formidler mening og formål som hjelper oss å forstå bedriften bedre og kan skape et felleskap rundt budskapet.
Husk at en reklamefilm handler om å gi verdi til ditt publikum og at hver historie du forteller trenger å informere, underholde eller påvirke dem på en meningsfull måte. Hvis det gjøres bra og riktig, kan kraften til en unik historie ha en massiv effekt på publikum og definere din organisasjon. En reklamefilm kan inspirere, skape øyeblikk og bevege et publikum til å ta grep. I noen tilfeller kan den til og med endre liv. Historiefortelling er et av de kraftigste verktøyene man kan bruke til å engasjere sitt publikum.
Ikke undervurder kraften i historiefortelling, og aldri undervurder intelligensen til ditt publikum. Spill på de riktige følelsene, og opprett en dialog, så vil du se at kraften i din historie kan bli et av dine viktigste verktøy.
Ta kontakt for å utforske kraften i historiefortelling.
I Broomstick er vi alltid nysjerrig på hva som blir vårt neste prosjekt. Kanskje det er ditt?